GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Mit kell tenni a regisztrációt követően?

A horgászjegy igénylése menüpontra kattintva el lehet kezdeni a turista állami horgászjegy igénylését. Amennyiben nem azonnal szükséges a horgászjegy, a regisztrációt és a sikeres tesztkitöltést követően a tárgyéven belül későbbi időpontban is lehet állami turista horgászjegyet igényelni. Pl: 2014. 05.16-án vizsgázott sikeresen, a turista állami horgászjegy 2014. augusztus 13-tól is igényelhető, ez esetben ettől az időponttól számított 90 napig lesz érvényes a horgászjegy.

Kell-e területi jegyet váltani a turista állami horgászjegy mellé, mielőtt megkezdem a horgászatot?

Igen, arra a nyilvántartott halgazdálkodási vízterületre, ahol horgászni kíván külön meg kell vásárolni a területi engedélyt a horgászat megkezdése előtt. A turista állami horgászjegy nem azonos a területi engedéllyel, nem váltja ki azt. A területi engedély a halgazdálkodásra jogosultnál vásárolható.

Hol találom meg a területi engedélyek kiváltásának helyét?

Internet böngésző keresőjébe begépelve annak a vízterületnek a nevét, amin horgászni kíván, megtalálható az adott vízterület halgazdálkodásra jogosultjának elérhetősége. A területi jegyet a halgazdálkodásra jogosult maga és megbízottjai forgalmazzák (horgászegyesület, horgászbolt, stb.) Amennyiben nem eredményes a keresés, telefonon érdeklődhet a vízterület fekvése szerint illetékes Megyei Kormányhivatal Földművelésügyi Igazgatóságánál arról, hogy az adott vízterületre hol lehet megvásárolni a területi jegyet.

Milyen módon fizethető ki az állami turista horgászjegy díja?

A díjat bankkártyával lehet kiegyenlíteni a díjat a NÉBIH weboldalán, amire a rendszer automatikusan átirányítja.

Mit tegyen, ha nem rendelkezik bankkártyával az, aki turista állami horgászjegyet kíván igényelni?

Az online fizetéshez bármilyen, akár másnak nevére szóló bankkártya is felhasználható.

Kifizethető-e bankkártyán kívül más módon a turista állami horgászjegy díja?

Nem, kizárólag bankkártyával lehet kiegyenlíteni a horgászjegy igénylésének díját.

Sikeresen kitöltött tesztet követően a horgászjegy igénylés menüpontról az Internet böngésző „vissza nyilával” visszalépve a rendszer azt jelzi, hogy nem töltötte ki sikeresen a tesztet. Mit a teendő?

Ilyen esetben lépjen ki a rendszerből, majd újra lépjen be. A rendszer helyesen kijelzi, hogy sikeresen kitöltötte a tesztet, folytathatja a megkezdett horgászjegy igénylést. Amennyiben egyszer sikeresen kitöltötte a tesztet, azt a rendszer automatikusan regisztrálja, nem szükséges újra megismételni ezt semmilyen esetben sem.

Mi történik, ha sikertelenül töltötte ki a tesztet?

Egy napon három alkalommal lehetséges megismételni a tesztkitöltést, ami nem jár anyagi vonzattal sikertelenség esetén sem. Minden nap háromszor meg lehet ismételni a tesztkitöltést.

Hogyan juthat hozzá az állami turista horgászjegyhez és a fogási naplóhoz a sikeres vizsgát és bankkártyás fizetést követően?

A turista állami horgászjegyet és a fogási naplót a rendszer a regisztrált e-mail címre küldi el automatikusan, a turista állami horgászjegy díjának megfizetést követően. Ezt a két dokumentumot ki kell nyomtatni és a vízparton magánál tartani, illetve a fogási naplót kitölteni. A bankkártyás fizetést követően eltarthat kb. fél óráig míg a rendszer megküldi a elektronikusan a dokumentumokat az e-mail címre.

A regisztráció napján kell kiváltani a turista állami horgászjegyet is, vagy eltérő időszakra is igénylehető az?

Nem, a regisztrációt követően bármikor folytatható a folyamat. A sikeres tesztkitöltés máskor is lehetséges, mint a regisztráció és a turista állami horgászjegy igénylése is tetszőleges időpontban elvégezhető.

Most regisztrált a rendszerbe, de későbbi időpontban szándékozik megkezdeni a horgászatot. Lehetséges-e későbbi kezdőnapot megadni a turista állami horgászjegy érvényességének kezdőnapjaként?

A turista állami horgászjegy igénylésének napján megadható az érvényesség kezdőnapja, ami nem szükségszerűen azonos az igénylés napjával.

Egy regisztrációval lehetséges-e két vagy több névre turista állami horgászjegy kiváltása?

Nem, egy regisztrált névre és e-mail címre csak egy turista állami horgászjegy és fogási napló igényelhető. További családtag, ismerős esetén az igénylő saját nevére és e-mail címére tud magának turista állami horgászjegyet kiváltani.

Horgászhat-e két bottal turista állami horgászjeggyel?

Nem, a turista állami horgászjeggyel legfeljebb egy, maximum három, darabonként legfeljebb háromágú horoggal felszerelt horgászkészséget használhat és egy darab 1 m2-nél nem nagyobb csalihalfogó emelőhálót használhat az engedélyes.

Lejárt a turista állami horgászjegyem érvényességi ideje (90 nap). Kiváltható-e ismét?

Nem, egy naptári évben maximum egyszer váltható ki a turista állami horgászjegy 90 nap időtartamra. Érvényességi idejének lejártát követően a horgászat csak úgy folytatható, ha az igénylő megfelel az állami horgászjegy igénylési feltételeinek. (Az állami horgászvizsgát nem váltja ki a turista állami horgászjegy igénylését megelőzően kitöltött teszt kérdéssor.)

A turista állami horgászjegy érvényességi ideje alatt sikeresen eleget tett az állami horgászjegy kiváltása (Hhvtv. 40 § (2) bek.) követelményeinek. Hogyan tudja igényelni az állami hogászjegyet és mi történik a még érvényes turista állami horgászjeggyel?

A Kormányhivatal Földművelésügyi Igazgatóságánál a turista állami horgászjegyet díjmentesen állami horgászjegyre cserélik, ha Ön állami horgászvizsga bizonyítványát bemutatja, valamint horgászszervezeti tagságát igazolja. Érvénytelenítik.

Mi a teendő, ha elveszett, vagy megsemmisült a turista állami horgászjegy?

Az eredeti e-mail üzenet megőrzésével bármikor újra kinyomtathatók annak csatolt dokumentumai.

További kérdésekkel, esetleges panasszal hová fordulhatok?

A NÉBIH ügyfélszolgálata az alábbi elérhetőségeken áll rendelkezésre:

e-mail: tuhir@nebih.gov.hu telefon: +36/70/436-0415

A banki átutalás valamilyen okból meghiúsult, és a következő igénylés megkísérlésekor az „Ön már igényelt erre az évre horgászjegyet” hibaüzenet jelenik meg. Mi a teendő?

A sikertelen banki tranzakciót követően az online banki felületen adatvédelmi okokból egy biztonsági időkorlát lép életbe, mely 30 perc időtartamig marad fenn. A következő online fizetés csak ennek az időtartamnak a feloldása után lehetséges. Tehát, ha a fenti hibaüzenet megjelenik a teendő az, hogy a TUHIR alkalmazásból ki kell lépni és 30 perc múlva (a biztonsági időkorlát feloldása után) visszalépve újra elérhetővé válik az online fizetés kezdeményezése.

Hogyan valósítható meg a fogási napló feltöltése?

A fogási naplót a TUHIR online rendszerében bejelentkezés után a "Dokumentumok feltöltése" menüpontban lehet feltölteni pdf formátumban. A feltöltés előtt a fogási napló oldalainak egy file-ban történő bescannelése, és a számítógépre történő elmentése szükséges.

Rendben